Daugavpils jaunieši izzina Brīvības cīņas un veido savus mācību materiālus

Daugavpils Valsts ģimnāzijā mācību gada noslēgumā notika projektu nedēļa “Latvijas valsts tapšana. Varonība”. Tās mērķis bija pilnveidot skolēnu tekstpratību, digitālo pratību un sadarbības prasmes, pētot dažādus Latvijas valstiskuma veidošanās aspektus.

Lai sasniegtu plānoto mērķi, 9.-12.klašu skolēni izmantoja Latvijas valsts simtgades programmas “Latvijas skolas soma” piedāvātās iespējas: apmeklēja Daugavpils Novadpētniecības un mākslas muzeja ekspozīcijas, noklausījās lekciju “Daugavpils slavenu cilvēku acīm” un apskatīja Rīgas ielas promenādi.

Nedēļas laikā, izmantojot muzejā gūto informāciju, skolēni īpašu uzmanību pievērsa materiāliem par Brīvības cīņām Latgalē un veidoja savu mācību materiālu par atbilstošo tematu, kurš nākamajā mācību gadā tiks izmantots mācību stundās. Skolēni strādāja grupās un veidoja gan spēles, gan testus, gan puzles.

Vienas grupas skolēni izveidoja orientēšanās spēli “Latvijas valsts loma” – Latgales/Daugavpils atbrīvošana laika posmā no 1919.gada līdz 1920.gadam. To izspēlējot, skolēniem ir jāatbild uz jautājumiem un jāatzīmē kartē precīza atrašanās vieta. Vienlaicīgi tiek attīstītas arī prasmes, kas noderēs, mācoties ģeogrāfiju.

Otras grupas skolēni veidoja galda domino spēli no fotogrāfijām un vēsturiskajiem faktiem par 1919.-1920.gada Latgales atbrīvošanas operāciju, kas veicina apgūt Latgales vēsturi, attīsta domāšanu un veido izpratni par šo notikumu.

Trešās grupas skolēni veidoja kvestu “Poļu valsts loma Latgales atbrīvošanā”. Darba mērķis bija izglītot jauniešus par piemirstiem un maz zināmiem faktiem par citu valstu bruņoto spēku un karavīru neatsveramo atbalstu un upuriem. Lai izveidotu kvestu, skolēni apmeklēja ne tikai Novadpētniecības un mākslas muzeju, bet arī karavīru kapus.

Ceturtās grupas skolēni veidoja interaktīvu testu, lai skolēni varētu papildināt zināšanas par Brīvības cīņām un pārbaudīt erudīciju. Tests tika veidots Kahoot! programmā, lai to varētu pildīt visi gan tiešsaistē, gan individuāli.

Piektās grupas skolēni apskatīja piemiņas vietas Daugavpilī un izveidoja spēli “Neatkarības kara piemiņas vietas Daugavpilī”. Spēles mērķis ir pilnveidot zināšanas un rosināt interesi par Neatkarības karu, pētot pieminekļus Daugavpilī.

Sestās grupas skolēni veidoja puzli ar vēsturiskām fotogrāfijām (6 reālajā vidē un 1 virtuālajā), kas saistītas ar Brīvības cīņām Latgalē. Lai izveidotu puzli, skolēni gan iepazinās ar pilsētas centra objektiem, gan izmantoja Daugavpils Novadpētniecības un mākslas muzeja materiālus, iesaistot atbilstošus avotus, lai nākamajā gadā to varētu izmantot mācību stundās.

 

Informāciju apkopoja: Daugavpils Valsts ģimnāzijas 11.a,11.b klases skolēni un programmas “Latvijas skolas soma” koordinatore Ingrīda Kondratjeva